Frustrasjon

I går forlot jeg deg for
En blind mann
som sa at jeg var vakker
og ville ta bilde av meg.


I natt forlot jeg deg for
En døv mann
som sa at jeg hadde en nydelig stemme
og ville at jeg skulle synge mer.


I dag forlater jeg deg for
En homo,
som sier at jeg er attraktiv
og han vil kle meg naken.


I morgen forlater jeg deg for
En autist
som vil si at jeg føler så masse
at jeg kan føle for ham også.


Jeg ville forlatt deg når som helst.
For du –
du som
både ser og hører,
snakker
og føler,

du sier faen ingenting.

Dette innlegget ble publisert i Dikt og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

